GTC at Opio Bourse Auto-Moto (06)

For Shows and Events across Europe, both upcoming and reports of past events.

Moderators: scimjim, philhoward, erikscimitardemon, Roger Pennington, Lukeyboy46

Post Reply
DARK STAR
RSSOC Member
Been thanked: 52 times

GTC at Opio Bourse Auto-Moto (06)

Post by DARK STAR » Wed Aug 17, 2016 9:52 pm

Ayant fait réparer ma GTC Vert Soleil à l'aide de trois coups de baguette magique (massette) je pensais à l'exercer un peu.
Opio n'est pas loin pour une première excursion (25 km) et j'étais assez confiant après quelques courtes sorties d'essai.
Malgré des températures de 34º à l'ombre (quelle ombre?) la voiture se portait bien, la jauge de température calée sur les 90º et aucune eau perdue.
J'étais parmi les derniers à trouver place sur le parking prévu avant que tout a débordé dans le champ à coté.
Un rassemblement TRES impressionnant autant par sa quantité (bien en dessus de cent voitures) que sa qualité (une réelle Bugatti et une irréelle Ford GT40).
Comme d'hab au rassemblements régionaux des amis étaient sur place, y compris un habitué des Sorties Scimitar, Jean-Jacques Guerin avec sa MGB GT.

Having had my GTC Vert Soleil cured by three taps of a magic wand (lump hammer) I thought a little exercise might be in order.
Opio is not too far for a first outing (25 km) and I was fairly confident, having made a couple of short test runs.
Even though it was 34º in the shade (what shade?) the car behaved perfectly, with the temp gauge steady on 90º and no water loss.
I was one of the last to find a place in the car park before it all spilled over into the field next door.
A VERY impressive show with both quantity (well over a hundred cars) and quality (a real Bugatti 35 and an unreal Ford GT40).
As usual at local shows various friends were in attendance including Scimitar Sortie regular Jean-Jacques Guerin with his MGB GT.

ENCORE MORE sur http://www.scimitarfrance.net/scimitarf ... en.html#48
Attachments
opio 1.jpg
opio 1.jpg (473.3 KiB) Viewed 562 times
opio 2.jpg
opio 2.jpg (443.58 KiB) Viewed 562 times
opio 3.jpg
opio 3.jpg (428.64 KiB) Viewed 562 times

Chris Johnson
RSSOC 1979> Dark Star Coupé 1989> Scimitar France 2010> Vert Soleil GTC 2014>
Scimitar France Website No1 on Google, updated nearly every day

Post Reply